Vysoce kvalitní anténní zesilovač pro 1 anténu na autorádio
Jak zlepšit příjem Vašeho autorádia? Celý popis
Katalogové číslo: c-za1.1
Jak zlepšit příjem Vašeho autorádia?
Máme pro Vás tip na zesilovač k autoanténě nejvyšší kvality z ČR
U levnějších autorádií často narazíte na problém s kvalitou signálu mimo město
Tento zesilovač je určen pro všechny typy autorádií, které mají nekvalitní příjem (tedy slabší vnitřní zesilovač antény)
S tímto zesilovačem problém vyřešíte a signál se zesílí.
Je speciálně vyrobený pro ČR k zesílení FM signálu v autě, potlačení šumu a proti kolísání signálu při jízdě autem.
Zapojení je snadné, pouze zasunete konektor do autorádia a druhý do kabelu k anténě, vše do sebe pasuje. Pak už jen černý kabel připojíte na +12V.
Pokud máte obavy, doporučujeme provést zapojení odborným servisem pro klid na duši, že je vše správně zapojeno :-)
Vylepšení pro tento rok:
- zlepšené filtry a tím i odolnost proti rušení signály mimo FM pásmo .
- možnost napájení bočním kabelem 12V a nebo "fantomovým napájením" (napájení po koaxiálním kabelu), které nabízí moderní autorádia.
(V případě že je v automobilu nebo na autorádiu jiný konektor než DIN, použijte anténní redukci - tyto staré konektory Fakra, Raku2 atd. byly ve vozech před 20 lety)
Recenze:
Dobrý den.
Předně bych chtěl poděkovat za níže zaslaný zesilovač. Jsem s ním nadmíru spokojený. Nyní chytím na rádiu i takové stanice, které jsem nechytil ani Pioneer.
Takže tímto vyjadřuji velikou spokojenost a zároveň ještě jednou moc díků. Jaroslav K.
Detailní technické informace:
Zesilovač je určen pro všechny typy autorádií a je speciálně vyvinutý pro zesílení signálu vůči šumu a pro minimalizaci kolísání signálu při jízdě. K tomuto zesilovači lze připojit jednu autoanténu. Elektronická regulace zisku zesilovače pomocí potenciometru umožňuje přizpůsobení zesilovače i pro autorádia nižší kvalitativní třídy, která jsou náchylná na přebuzení silným signálem a může pak docházet k problémům s naladěním stanic a nebo automatickému přeladění. Regulace zisku je realizována tak, že neovlivní ostatní parametry zesilovače. Zesilovač je vybaven násuvnými autokonektory typu DIN, které se standardně používají pro autoantény. Výhodou je snadná a rychlá montáž, která spočívá pouze v nastrčení konektorů a v připojení napájení zesilovače. Pokud potřebujete jiný typ konektorů, můžete využít běžné konektorové redukce. Pro pásma DV a SV je zesilovač průchozí bez zesílení a s minimálním útlumem. Zesiluje pouze signály v pásmu VKV - FM díky přesným a stabilním filtrům před i za vlastním zesilovacím prvkem. Jen takto je zajištěno maximální zlepšení stereo příjmu v pásmu VKV - FM s minimálním rušením signálu stanicemi vysílajícími v pásmech DV a SV a jinými nežádoucími signály, kterých je stále více díky různým datovým spojům. Množí se také případy, kdy je rušení způsobeno nabíječkou telefonu nebo přenosného přehrávače ve voze. I tady máme zkušenosti, že kvalitní filtry v signálové i napájecí cestě zesilovče těmto problémům zabrání. Ideální zapojení a špičková technologie SMT jsou zárukou maximální účinnosti, stability parametrů a spolehlivosti. Naprostá většina běžných zesilovačů pro autoanténu obsahuje bipolární tranzistory v jednoduchém širokopásmovém zapojení bez vstupních a výstupních filtrů. Zesilují v podstatě vše co anténa přijme. A dále mají tyto zesilovače větší vlastní šum, než šum vstupního dílu autorádií. To má za následek, že se příjem po připojení takovéhoto zesilovače většinou spíše zhorší. Vlastní šum zesilovače je v tomto případě velmi důležitý parametr a především na jeho co nejmenší hodnotě závisí kvalitní příjem zvláště stereofonního vysílání a RDS (radio data system). Laické veřejnosti asi není příliš známo, že zisk vestavěného zesilovače je v důležitosti až na druhém místě a postačí cca 10dB pro běžnou délku koaxiálního kabelu od antény k autorádiu. V zesilovači je osazen speciální tranzistor MOSFET - PHILIPS se dvěma elektrodami. Díky tomuto typu tranzistoru a propracovanému zapojení má zesilovač velmi nízký vlastní šum. Zesilovač s nízkým šumem dokáže signál lépe "vytáhnout" ze šumu, zajistí co nejkvalitnější příjem VKV FM v automobilu a zlepší příjem stereofonního vysílání a RDS. Zařazením zesilovače se výrazně sníží šum v reprodukci u slabých stanic a poněkud se zvýší hlasitost. Zároveň se významně zlepší stereofonní efekt a to i když bylo stereofonní vysílání indikováno. Tato indikace není u některých autorádií přesná. Mnohdy svítí nápis stereo i když je stereofonní efekt malý nebo vůbec žádný. Dále budete zejména u autorádií vyšší kvalitativní třídy pozorovat při reprodukci zlepšení čistoty vysokých tónů. Dalším velmi důležitým přínosem je to, že se při použití zesilovače minimalizuje kolísání signálu pásma VKV FM při jízdě. Tato zlepšení Vás jistě příjemně potěší, protože kolísání hlasitosti a signál topící se v šumu bez zesilovače znepříjemňuje poslech Vaší oblíbené stanice tak dlouho, až raději přeladíte na jiný program nebo rádio vypnete. K zesilovači připojujte pouze pasivní antény! Aktivní antény (s vestavěným zesilovačem) nejsou vhodné z více důvodů. Za prvé jsou vestavěné zesilovače v naprosté většině kvalitativně a principem podobné, jako již výše uvedené běžné levné zesilovače bez filtrů s bipolárními tranzistory a velkým vlatním šumem. A ikdyby jste například použili naší aktivní prutovou anténu Aa8.3 nebo aktivní "žraločí ploutev" a za ni připojili ještě jeden z našich zesilovačů nebyl by tam téměř žádný přínos i přesto, že v našich aktivních anténách jsou použité podobné verze kvalitních a nízkošumových zesilovačů s filtry. To proto, že jak bylo v tomto textu již výše uvedeno, není důležitý zisk (nebo nárůst zisku soustavy dalším zesilovačem), ale co nejnižší šum. A tady platí pravidlo, že první zesilovací prvek za pasivní anténou (zářičem, prutem...) udává šumové číslo soustavy. A proto by bylo šumové číslo při použití dvou stejných zesilovačů za sebou v podstatě nezměněné. Naopak vyšší zisk by mohl "přebudit" neboli zahltit silným signálem druhý zesilovač nebo samotné autorádio. Výsledkem by byl rušený nebo žádný příjem apod. Zesilovač je možno napájet bočním kabelem +12V (mínus pól na kostře) a nebo "fantomovým napájením" (napájení po koaxiálním kabelu), které nabízí moderní autorádia nebo při použití tzv. napájecí výhybky, která do koax. kabelu napájení přivede. V zesilovači je vestavěn diodový obvod pro obě varianty napájení a proto není třeba způsob napájení nějak přepínat. Obvody zesilovače zajistí, že použijete-li "fantomové napájení" ponecháte boční napájecí vodič nezapojený (není třeba jej ani izolovat) a naopak bude-li zesilovač napájen bočním vodičem neprojde napájecí napětí do autorádia. Přiložen je podrobný návod v českém jazyce a schéma připojení. Červená LED na horním panelu indikuje napájení a zároveň intenzitou svitu nastavené zesílení. Při vývoji a výrobě jsme se snažili o "HighEnd" kvalitu jak technologicky, tak zapojením za přijatelnou cenu. A věříme, že znalec posoudí věc i naopak, že cena odpovídá kvalitě. Chceme aby každý byl s našimi produkty bezvýhradně spokojený a nechceme nabízet různá "placeba" ale ani "pozlacené nic". Uvažujete-li ještě po přečtení výše uvedených rad a poznatků o levnějším řešení, které Vám nemusí přinést požadovaný efekt, můžete, vážení motoristi, volbu a dilema zvážit ještě z jiného pohledu. Vzhledem k ceně pohoných hmot naplánovat třeba jednu cestu, kde vyřídíte vše, namísto dvou hůře naplánovaných cest s vyřízením stejného. Za ušetřené peníze si můžete dovolit pořídit kvalitnější produkt, který Vám bude více zpříjemňovat mnoho podobných cest. To byla rada nebo úvaha závěrem, děkujeme za Váš čas věnovaný našim dobře míněným radám a informacím a nakonec naše heslo: Se zesilovačem dojedete na každou rozhlasovou stanici zaručeně dále!
Rozměry v mm 68x25x23